Ontvangt u deze e-mail van Techworkgoesdakar.com in vreemde opmaak of zonder afbeeldingen?
Klik hier voor de online versie.
Techwork goes Dakar!
Eurotech Racing
In deze editie.

   
24 november 2007  

Beste dakar geïntereseerde,

Hierbij ontvangt u onze update met betrekking tot de ontwikkelingen van het Techwork/Eurotech Racing team.
 

Training Tunesie

Woestijn


Succesvolle training

Afgelopen dagen heeft het Techwork/Eurotech Team de MAN truck succesvol getest in de woestijn van Tunesië.

De voorbereidende training in Tunesië van het Techwork/Eurotech team voor de Dakar rally is in volle gang. Gevlogen naar Marseille, met de auto’s overgevaren naar Tunis en vervolgens naar de zuidelijke plaats Douz aan de rand van de woestijn gereden. Gisteren zijn we voor het eerst ook echt de woestijn ingereden en de eerste duinen bedwongen, of beter gezegd in het begin gewoon maar de gids gevolgd. Want de eerste keer is nieuw en alles moet geleerd worden. Dat bleek vandaag wel. Bij het uitzetten van een route met de assistentie auto, de Toyota Landcruiser. Deze kwam zo vast te zitten dat de MAN truck assistentie moest komen verlenen. De Toyota was door Frank in een gat gestuurd en alleen het weggraven van een complete duinenpartij zou nog geholpen kunnen hebben. Maar de truck ging feilloos door de duinen en trok in no-time de Landcruiser vrij. Gestuurd door Toon en genavigeerd door Wim, alsof ze het al jaren deden. Bij terugkomst in de basis moest Marc eraan te pas komen om het een en ander weer op de juiste plaats te zetten. Maar er is in enkele dagen een schat aan ervaring opgedaan. En door het hele aanwezige team enorm genoten. Het Dakar virus is uitgebroken.


 
 


Sponsor in beeld.

Op 2 oktober 1977 is Toon van de Haterd in Geffen begonnen als aannemer van grondwerken. In 1981 is Van de Haterd Zand- en cementhandel BV ontstaan. Nu, na meer dan 25 jaar ervaring kan Van de Haterd zich expert noemen op het gebied van vloerenzand en alle soorten cement. Zij leveren voornamelijk in bulk en zakken aan bedrijven.

Kijk voor meer info op http://www.vandehaterd.com


Van de Haterd Zand- en cementhandel BV!

 

 

 
Training Tunesie
Woestijn

Dag 2

Weer een dag vol met leermomenten, zoals dat zo mooi heet. Zowel met de truck als met de volgauto is vandaag volop in de woestijn gereden en zijn vele duinen bedwongen. Onderweg een vastgereden doktersauto losgetrokken, ook ervaren chauffeurs rijden vast. Opnieuw werd bewezen hoe zwaar het materiaal op de proef wordt gesteld tijdens de ritten. Of het is een enorme dreun na elke duintop, of het is een staccato van klappen over stenen en rotsen of het is beide door elkaar.
Na terugkomst bleek het materiaalrek achterin de truck waarin materiaalkisten zaten compleet ingestort. Dus alles eruit en anders erin. Maar dan beter. Van de Landcruiser is een bufferring van de voor- schokbrekers kapotgegaan. Morgen dus twee van de vier schokbrekers demonteren en rustiger rijden. Ook het video systeem werkt, maar nog niet optimaal. Nog genoeg te verbeteren dus. Maar de spirit zit er goed in. De mannen van het team grijnzen de hele dag van oor tot oor. Het rijden gaat steeds soepeler. Het gevoel steeds beter. Morgen een eerste (oude) Dakar etappe door de woestijn naar een oase. We kunnen nauwelijks wachten.

 


De Dakar vraag.

Van K. Jansen uit Breda kregen we de volgende vraag:
Door welke landen komt de Dakar?

antwoord: Portugal, Spanje, Marokko, Mauritanië & Senegal.

Heeft u ook een vraag, stuur die dan naar:
ikhebeenvraag@techworkgoesdakar.com

Techwork goes Dakar

 

Agenda:

19-24 nov. 2007 Training Tunesië
8 dec. 2007 Nederlandse Dakar Pre-Proloog op het Eurocircuit in Valkenswaard
5 jan. 2008 Begin Dakar Rally

 



Techwork goes Dakar

 
 
Afmelden voor nieuwsbrief Techworkgoesdakar.com    
PezagSponsors:
Techwork Uitzendbureau
Pezag
Pezag
Pezag
Van de Haterd
Pezag
Eurotech Group BV
Viking belettering
Boris Music
Vakkanjers.nl
Munsters
Buhrmannubbens
Markoen
Van Herpen
 
technicalmiddleschool
 
Copyright 2007/2008 techworkgoesdakar.com