Ontvangt u deze e-mail van Techworkgoesdakar.com in vreemde opmaak of zonder afbeeldingen?
Klik hier voor de online versie.
Techwork goes Dakar!
Eurotech Racing
In deze editie.

   
24 november 2007  

Beste dakar geïntereseerde,

Hierbij ontvangt u onze update met betrekking tot de ontwikkelingen van het Techwork/Eurotech Racing team.
 

Training Tunesie

Graven maar!
Training Tunesie


Training dag 3

Skar Ghilan heet de oase welke gisteren als doel is gekozen, op 110 km ten zuiden van Douz. Het routeboek van een etappe van Dakar 2003 werd gevolgd. Het routeboek gaf moeilijke pistes door duinen aan. Het team was geheel op zichzelf aangewezen voor navigatie en duinen rijden. Het plan was om in de oase te overnachten.
Zoals het een echte volgauto betaamt kwam deze over harde weg ook later in de oase aan dan de truck. Met de truck ging het zelfs zo snel dat besloten werd om na een half uurtje pauze weer direct terug te rijden. Bij het vallen van de avond kwam het team terug binnen op de basis in Douz. Toon reed zo intensief dat Marc hem moest zeggen dat het zo donker was voor Toon omdat hij zijn zonnebril nog op had.
Voldaan, met big smiles op de gezichten kwam het team uit de MAN Truck. De eerste serieuze proef was voorbeeldig verlopen. Een snelle tijd, niet vast gezeten, geen technische of navigatie problemen. Door niet in de oase te overnachten kon er vandaag een extra etappe verreden worden. Naar een ons bekende waterput en dan verder de hoge duinen in. Daar in de duinen werd de grootste angst bevestigd. Vastrijden kan ook met de truck. Het viel wel mee want met een beetje scheppen van Marc en Toon waarbij Wim langzaam foto's maakte, kon het weer verder.
Na een tijdje kwam een ander team wat in de duinen aan het trainen was in zicht. Zeer toepasselijk bleek het Loprais te zijn, zoon van een Tsjechische Dakar legende. Gestopt, even gepraat, weer verder gereden en ook nog weer vroeg terug in Douz. Super auto, super team, weer had ieder de big smile die standaard lijkt te worden wanneer het over Dakar gaat. Gelukkig hebben allen het realisme dat dit nog maar het begin is en Le Dakar het team nog zwaar op de proef gaat stellen. Morgen rijden we terug naar Tunis om overmorgen op de boot naar Marseille te gaan en daarna weer naar Brussel te vliegen. Daarna is het volgende doel om de auto's klaar te maken voor de preproloog in Valkenswaard op 8 december. Daar hopen wij ook u allen te mogen verwelkomen. 


 
 


Sponsor in beeld.

Het productiebedrijf Pezag is gevestigd in Trest in Tsjechië. Hier worden hoofdzakelijk onderdelen geproduceerd voor een breed scala aan klanten. Doordat globalisering een niet weg te denken feomeen is, moeten Westerse industielanden hun accent steeds sterker leggen op kostprijsverlaging. Door Pezag kan de klant kostenefficient bedient worden.

Kijk voor meer info op http://www.pezag.cz


Pezag

 

 

 
gids Habib
Woestijn

Even voorstellen

Even voorstellen: En dan is er nog onze gids. Habib. Een rasechte touareg. We hebben zijn nummer gekregen van team van Deijne. Hij was hun goed bevallen, maar voordien ook bij vele andere internationale teams die in Tunesië getraind hebben. Hij heeft er in zijn kleine winkeltje op het marktpleintje een hele verzameling boeken en foto’s van. Hij heeft zelfs in tijdschriften gestaan. Overdag als hij groepen door de woestijn begeleidt, past zijn broer op het winkeltje. Habib regelt alles. Geld wisselen, brood voor de lunchpakketten, brengt ons naar een internetcafé, laat in Djerba een dak-imperial ophalen voor de Toyota, gaat mee naar de ijzerwarenwinkel om onderdelen te kopen en nog veel meer.
Iedereen kent hem en maakt een praatje met hem. Hij is vriendelijk en stelt de tevredenheid van zijn klanten voorop, het geld komt dan vanzelf wel zegt hij. Hij wil graag vrienden zijn en is goudeerlijk. Hij is erg verbonden met het KTM motorteam. Draagt er een jas van en schrijft bij de waterput in de woestijn zijn naam op de muur: Habib KTM. Hij weet feilloos de weg in de woestijn, zonder kompas of GPS. Toen we vastzaten en graven niet meer zinvol was, ging hij in de schaduw liggen slapen, de energie spaarstand aan. Na 2 uur werd hij wakker, stond op en zei ons: de truck komt eraan. Habib ging op een duintopje staan en zei, kijk daar, ik zie hem. Na enkele minuten turen zagen wij hem ook. Geweldige natuurmensen die touaregs.
Hij neemt elke dag zijn eigen lunchpakket mee, een belegd brood of vis. Wij proberen allemaal om dat lunchpakket bij de anderen in de auto te krijgen, zo stinkt het. We zijn bij zijn familie in hun huis geweest, thee gedronken. Vrienden geworden en respect voor hun leefwijze gekregen. Zijn droom is om een camping te beginnen midden in de woestijn. Maar zonder Habib was dit berichtje niet meer aangekomen. In de woestijn is geen gsm signaal en staan maar heel weinig anwb borden. Vanaf morgen draagt hij de Eurotech blouse en zal ons daarmee waardig vertegenwoordigen. Hoop dat we hem volgend jaar ook een nieuwe jas aan kunnen geven.

 


De Dakar vraag.

Van P. v.d. Goor uit Eindhoven kregen we de volgende vraag:
Hoeveel kilometer is de Dakar rally?

antwoord: 9273 km totaal waarvan 5736 km voor het klassement.

Heeft u ook een vraag, stuur die dan naar:
ikhebeenvraag@techworkgoesdakar.com

Techwork goes Dakar

 

Agenda:

19-24 nov. 2007 Training Tunesië
8 dec. 2007 Nederlandse Dakar Pre-Proloog op het Eurocircuit in Valkenswaard
5 jan. 2008 Begin Dakar Rally

 



Techwork goes Dakar

 
 
Afmelden voor nieuwsbrief Techworkgoesdakar.com    
PezagSponsors:
Techwork Uitzendbureau
Pezag
Pezag
Pezag
Van de Haterd
Pezag
Eurotech Group BV
Viking belettering
Boris Music
Vakkanjers.nl
Munsters
Buhrmannubbens
Markoen
Van Herpen
 
technicalmiddleschool
 
Copyright 2007/2008 techworkgoesdakar.com